Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központról szóló 214/2012. (VII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) e) pontja – illetve annak részletes szabályairól rendelkező 14-18. §-ai – alapján az OBDK látja el a betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselők nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat.
A nyilvántartás célja, hogy a jogvédők hatósági igazolványuk segítségével mind a betegek, ellátottak, gyermekek és hozzátartozóik, mind pedig a szolgáltatók előtt azonosíthassák magukat, igazolhassák, hogy jogosultak eljárni a hozzájuk fordulók érdekében.
A hatósági nyilvántartás kialakítása hatékonyabbá, átláthatóbbá és ellenőrizhetőbbé teszi a jogvédelmi munkát, hozzájárul az egységes arculat kialakításához. A regisztrált jogvédő igazolványa átvételével egyben kötelezettséget vállal arra is, hogy részt vesz a kötelező továbbképzéseken.
A nyilvántartásba vett jogvédő a továbbiakban használhatja a „regisztrált” kifejezést. A hatósági nyilvántartás az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központról szóló 214/2012. (VII. 30.) Kormányrendeletben foglalt adatokat tartalmazza.
Azoknak, akik jelenleg nem állnak munkaviszonyban a központi hivatallal, az eljárást kérelmezniük kell. A kérelem kitöltéséhez szükséges
nyomtatvány és
tájékoztató anyag a linkekre kattintva tölthető le.